۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۱۴۱۶۲
وزیر کشور:

هرگز از منافع ملت کوتاه نمی آییم|مردم همیشه دشمنان را ناامید می کنند

هرگز از منافع ملت کوتاه نمی آییم|مردم همیشه دشمنان را ناامید می کنند
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ایران هرگز از حوزه منافع خود و ملتش، کوتاه نخواهد آمد، گفت: تکیه ملت ایران بر دین و آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امروز در همایش تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: آنچه در حقیقت وجودی انسان قرار دارد این است که انسان جهانی عاری از جنگ و خونریزی را می خواهد.

وی افزود: انسان در این عالم با مشکلات و دشواری هایی روبرو می شود که همه آنها برآمده از تمایلات نفسانی و منافع شخصی است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دین الهی تنها چیزی است که می تواند بین انسان ها وحدت و صلح ایجاد کند، ابراز کرد: اگر جامعه بشری دین را محور رفتارها و فعالیت های خود قرار دهد به طور قطع اختلافات و نزاع‌ها کم خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: متاسفانه اراده بسیاری از جوامع بین المللی بر اساس دین استوار نشده و بیشتر به فکر منافع خودشان هستند؛ امروز مستکبران و ستمگران عالم به دنبال تخریب و تحریم دین هستند.

وی با بیان این مطلب که عقل بشری در بالاترین حد تجربه و علم هم که باشد باز ناقص است، گفت: بسیاری از حکومت ها براساس دین استوار نیستند و براساس مادی گرایی شکل گرفتند.

رحمانی فضلی امنیت جهانی را یکی از چالش های مهم عصر کنونی دانست و اظهار داشت: امروز بیش از 15 هزار کلاهک هسته ای در جهان وجود دارد که اگر یک نادان بخواهد تنها یکی از آنان را استفاده کند چه بلایی بر سر ملت ها خواهد آورد.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین مساله محیط زیست یکی دیگر از دغدغه های مهم علما و دانشمندان به شمار می رود؛ همچنین چالش خانواده یکی دیگر از امور نگران کننده جهان است که با فروپاشی اخلاق، بزهکاری، مواد مخدر و غیره همراه است.

وی بیان داشت: با همه این چالش ها و آشوب ها که جهان با آن مواجه است کسی نمی تواند ادعا کند که می تواند جهان را به ثبات و آرامش برساند مگر دین الهی که همه را به سمت و سوی صلح و امنیت واقعی دعوت و هدایت می کند.

رحمانی فضلی با اشاره به دشمنی دشمنان علیه ملت ایران، گفت: دشمن سال گذشته با اعمال تحریم ها سخت اعلام کرد که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید اما با وجود تحریم ها و دشواری ها مردم روز 22 بهمن سال 97 امید آنان را ناامید کردند و نشان دادند که وحدت و اتحاد ملت ایران مبتنی بر دین الهی است.

وزیر کشور ادامه داد: هم اکنون کشور با وفور کالا روبرو است اما با همین افزایش قیمت ما شاهد اتحاد و انسجام داخلی هستیم حتی می توان گفت تنش های امسال نسبت به سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ایران هرگز از حوزه منافع خود و ملتش، کوتاه نخواهد آمد، گفت: تکیه ملت ایران بر دین خدا و آموزه‌های دینی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات